ממרכזיות ידניות למרכזיות ענן – סקירה היסטורית

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

מרכזיות טלפון העושות שימוש בענן הן המילה האחרונה בתחום טכנולוגיות התקשורת.

מרכזיות ענן מאפשרות יכולות תקשורת מתקדמות ביותר, דבר המאפשר לעסקים להפיק הרבה יותר מהמרכזייה שלהם.

היכולות הטכנולוגיות שמרכזיות ענן לעסקים מאפשרות לנו הן הרבה מעבר לגבולות הדמיון אם נשווה אותן למרכזיות האנלוגיות הישנות.

ספק אם ממציאי המרכזיות הראשונות יכלו בכלל לדמיין יכולות שכאלו.

אז אולי זה זמן טוב לשמוע קצת על ההיסטוריה של מרכזיות טלפון החל מהמצאת המתגים הידניים ועד להופעתן של מרכזיות ענן.

המרכזיות הראשונות

המרכזיות הראשונות היו מרכזיות טלפון ידניות אשר דרשו תפעול ידני לצורך הקישור בין יוזם השיחה למקבל השיחה. זה נעשה באמצעות חיבור פיזי של שתי נקודות באמצעות פלאגים.

מבצע השיחה היה צריך להסביר למרכזנית למי הוא רוצה להתקשר ולפי זה היא הייתה יוצרת את החיבור הפיזי.

מרכזיות אלו היו מוגבלות מאוד מבחינת היקף השיחות שניתן היה לבצע בפרק זמן נתון והן התאימו לעולם שבו רק למעטים ישנם קווי טלפון, כמו למשל בסניפי הדואר באותם הימים.

מרכזיות ענן היו משהו שאפילו לא חלמנו עליו באותה התקופה והיו חסרות עוד טכנולוגיות רבות שיאפשרו זאת.

לאחר הופעתם של המרכזיות הראשונות פותחו מרכזיות טלפון אוטומטיות אשר היו מהפכה של ממש.

הייתה זו הפעם הראשונה שבה ניתן היה לבצע שיחות בחיוג ישיר, ללא צורך בהתערבות המרכזנית. דבר שנחשב למהפכני באותה התקופה.

מרכזיות טלפון אוטומטיות התאפשרו בזכות המצאה של קברן מקנזס, אלמן ברוון סטרוגר, אשר רשם פטנט על המתג המכני הראשון בשנת 1891.

מתגים אלו עבדו בעזרת חיוג מתקפים (פולסים) אשר גרמו להפעלת המתג.

בהמשך הוכנסו הממירים שאפשרו את החיוג הצלילי וגם השיפורים אשר אפשרו את צלילי החיווי, כמו למשל השיחה הממתינה או צליל תפוס.

מרכזיות טלפון אוטומטיות ביטלו את הצורך במרכזנים, הם שיפרו את השירות אך עדיין היו רחוקות מאוד מהיכולות של מרכזיות ענן.

סתם לידע כללי, בישראל מרכזיות הטלפון הידניות האחרונות הוצאו משימוש בשנת 1968.

מרכזיות טלפון IP

השיפורים הטכנולוגיים הביאו לנו את תקשורת ה IP אשר שימשה עבור רשת האינטרנט ופיתוחה אפשר שיחות בטכנולוגית VoIP, הטכנולוגיה להעברת קול באמצעות קידוד דיגיטלי הנעשה בטלפון IP ו/או במרכזיית IP.

שימוש בשיטת תקשורת זו אפשר תקשורת זולה וגמישה יותר וכמו כן טכנולוגיה זו אפשרה יישום של פונקציות מתקדמות בשירותי הטלפוניה ועסקים רבים החלו לאמץ את מרכזיות ה IP.

מרכזיות טלפון IP היו מהפכה של ממש, הן העניקו לנו כלי תקשורת מתקדמים ביותר.

הראשונים לאמץ את מרכזיות ה IP היו עסקים גדולים להם היו את המשאבים הדרושים לתפעול ותחזוק מערכות אלו, וגם את הצורך והתועלת משירותי תקשורת מתקדמים.

במשך הזמן העלויות הטכנולוגיות פחתו, הביקושים אלו ומרכזיות טלפון IP הפכו לדבר מקובל.

מהפכת הענן

אמנם מרכזיות טלפון IP הכניסו לתחום התקשורת מהפכה, אך הטמעתם בעסקים כרוכה בעלויות גבוהות וצורך בצוות מיומן לתפעול ותחזוקת המרכזיות, לכן לא התאימו לכל סוגי העסקים למרות שיכולותיהן מספקות ערך.

מסיבה זו עסקים רבים החלו לעבור למרכזיות ענן, כלומר מרכזיות אשר אינן נמצאות בבית העסק אלא אצל ספק השירות.

בזכות טכנולוגיות האינטרנט העסקים יכולים להשתמש במרכזייה והיכולות שלה מבלי צורך להחזיק אותה באופן פיזי בעסק.

במקום לשאת בכל ההוצאות של מרכזיית IP, העסק משלם אך ורק עבור השירות של מרכזיות ענן.

אולי יעניין אותך גם

מערכת לשליחת SMS
כללי

מערכת לשליחת SMS

על מנת להצליח בעולם העסקים עלינו תמיד להיות צעד אחד קדימה לפני כל המתחרים, בעיקר כאשר זה נוגע לתקשורת מול הלקוחות. תקשורת מול הלקוחות חשובה

קרא עוד »
מרכזיות לעסקים

היתרונות של מנהל תיקי לקוחות

חברתנו מתמחה בפתרונות תקשורת לעסקים. פתרונות תקשורת מודרניים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לאפשר לעסקים להתנהל ביעילות גבוהה יותר, ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים המרחיבות

קרא עוד »
הגיע הזמן להתקדם
הגיע הזמן לשינוי בעסק,
התקדם לשירותים שלנו ותוכל להנות משירותים מתקדמים תוך כדי חסכון בהוצאות!
ועכשיו הצעה מיוחדת עבורך:
דילוג לתוכן