עסקים תמיד שואפים להתרחב ולהגדיל את פעילותם העסקית על מנת להגדיל את הכנסותיהם. מסיבה זו עסקים, בין היתר, נוקטים בצעדי התרחבות על מנת להגיע לשווקים חדשים, בכללם גם שווקים בחו“ל. כמובן שבמקביל לחיפוש אחר דרכים להגדלת ההכנסות ומקורות ההכנסה ישנם גם צעדים ליישום חיסכון בעסק, כמו למשל באמצעות הטמעת מרכזיות בענן, דבר שמיד נדבר עליו בהרחבה. אם העסק שלכם מתכנן התרחבות ופתיחת נציגות או אולי מספר סניפים בחו“ל, כדאי לכם להמשיך לקרוא את המאמר אשר לפניכם. מאמר זה עוסק בכמה נקודות חשובות אשר כדאי לקחת בחשבון בעת התרחבות לחו“ל. כמו כן המאמר שם את הדגש על הצורך בפתרונות תקשורת מתקדמים כמו מרכזיות IP בענן אשר יכולות לתת מענה לכל בעיות התקשורת איתן אתם צפויים להתמודד.
מהיכן מתחילים?
פתיחת משרד בחו“ל היא פרויקט מורכב ונקודת ההתחלה היא התכנית העסקית, תכנית אשר בעצם כוללת גם את בדיקת הכדאיות, הערכת הסיכונים ותכנית הפעולה להגשמת הפרויקט. התכנית העסקית כוללת גם את העלויות והתכנון התקציבי עבור הפרויקט. אין צורך להסביר ולפרט מעבר לזאת, כל מי שמגלגל עסקים מבין את חשיבותה הגדולה של התכנית העסקית. יש להקדיש לבניית התכנית את הזמן הראוי, לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ולהיעזר באנשי המקצוע במידת הצורך. ניסיון להקים משרד בחו“ל ללא תכנית עסקית עלול להסתיים ברע, הוא יביא לבזבוז משאבים והתנהלות לא נכונה ובסבירות גבוהה גם כישלון הפרויקט. חשוב שתבינו שכל הוצאה צריכה לבוא ליידי ביטוי בתכנית העסקית, מדמי השכירות של המשרד ועד העלויות של שירות מרכזיות בענן ופתרונות התקשורת שבחרתם בהם.
תכנית עסקית היא דבר רגיל ומקובל עבור עסקים, אך כאשר מדובר בהתרחבות לחו“ל אתם נכנסים לטריטוריה פחות מוכרת. סביר להניח שאינכם מודעים לתחרות, לכוחות הפועלים במדינת היעד, לרגולציות, לאיומים ולהזדמנויות, לכן קחו בחשבון שתזדקקו לייעוץ מקומי.
הכנת הצוות למעבר לחו“ל
סביר להניח שהנציגות שלכם בחו“ל תכלול צוות מקומי מהארץ ואולי בשילוב של כוח אדם מקומי. אנגלית היא שפת עסקים בינלאומית ורצוי שהעובדים שלכם ישלטו באנגלית. מה שיכול לעזור להם, גם אם מדובר ביודעי השפה, הוא קורס אנגלית עסקית או אנגלית טכנית, דבר אשר יסייע מאוד במהלך העסקים וקליטת העובדים במדינת היעד.
חשוב מאוד גם לאסוף חומר רקע על המדינה, התרבות, המנהגים וכו‘ על מנת להבטיח השתלבות קלה ונוחה. הדבר חשוב במיוחד כאשר פותחים נציגויות במדינות בעלות תרבות השונה מאוד מהתרבות המערבית המוכרת לנו, כמו למשל במקרים בהם עושים עסקים עם מדינות אסייתיות.
בעיקרון, כאשר אתם שולחים צוות לחו“ל בתנאי רילוקיישן, חשוב שתדאגו לרווחתם על מנת שירגישו טוב ויוכלו להתמקד בפעילותם העסקית. אם הטמעתם בעסק מרכזיית ענן, תוכלו לאפשר לעובדים ליהנות מיתרונותיה לא רק עבור עסקים, אלא על מנת לאפשר להם תקשורת קלה וזולה עם בני משפחותיהם אשר בארץ. למשל בעזרת מרכזיית IP בענן תוכלו לספק להם מספר ווירטואלי אשר יאפשר לבני משפחותיהם בארץ להתקשר עליהם בעלות שיחה מקומית.
ייעוץ משפטי וחשבונאי
פתיחת נציגות בחו“ל בדרך כלל דורשת פתיחת חברה בחו“ל, וגם אם אינכם פותחים חברה בחו“ל, עדיין ישנן פרוצדורות משפטיות וחשבונאיות שצריך להתמודד איתן. בכל מדינה ישנה חקיקה שונה והבדלי מיסוי ולכן חשוב שתתייעצו עם רואי חשבון ועורכי דין מקומיים המכירים את דרישות החוק ותקנות המס במדינת היעד. אם מרכז הפעילות שלכם נמצא בארץ, יתכן שתעדיפו לעשות זאת באמצעות משרד בארץ המתמחה ברישום עסקים בחו“ל ועובד בשיתוף פעולה עם עורכי דין ורואי חשבון בחו“ל, זה יקל עליכם את ההתנהלות. התקשורת עם אותם אנשי מקצוע היא דבר שיש לבצע כבר מהשלבים הראשונים. קחו בחשבון שיש להסדיר אישורי עבודה לצוות הישראלי בחו“ל על מנת לעבוד בהתאם לחוק ולא להסתבך עם רשויות ההגירה או כל רשות אחרת.
פתרונות תקשורת לעסק
תקשורת היא דבר חשוב מאוד בכל עסק והיא הכרחית לצורך קיום הפעילות השוטפת של העסק. כאשר אתם פותחים משרד בחו“ל אתם צריכים פתרונות תקשורת אשר יאפשרו תקשורת יעילה בין המשרדים בחו“ל למשרדים בארץ; בין העובדים לבין עצמם; בין העובדים לספקים ובין הלקוחות לעסק. הפתרון המתבקש במקרים אלו הוא מרכזיית IP לעסקים, לא סתם מרכזיית IP אלא מרכזיות ענן. אלו הן מערכות חזקות מאוד אשר פותרות לכם הרבה בעיות הנובעות מהמבנה המבוזר של העסק וגם באופן כללי מעניקות כלים חשובים בעלי הרבה ערך מוסף עבור העסק ולכן נרצה להרחיב בנושא.
ההבדל בין מרכזית IP למרכזיית IP בענן
שני סוגי המרכזיות עובדות בטכנולוגיות IP ומבחינה תאורטית מספקות למשרד שלכם את אותן התכונות המתקדמות. אך ישנה סיבה מדוע מרכזיות IP רגילות נשארות בעבר והשוק מעדיף מרכזיות ענן. בשביל ליהנות מהיתרונות של מרכזיית IP רגילה אתם צריכים באופן פיזי להתקין אותה בעסק, דבר הדורש מקום, ציוד יקר וצוות מקצועי יקר לתפעול ותחזוק המערכת. כל שדרוג, כל שינוי משמעותו עלויות, עלויות ועלויות לעסק. זוהי התנהלות מסורבלת ויקרה. מסיבה זו עסקים רבים בוחרים במרכזיית IP בענן; מרכזיות ענן מספקות לכם את אותן התכונות המתקדמות אך הן אינן דורשות התקנה פיזית בבית העסק. במקום לשלם על ציוד אתם משלמים על שירות. מרכזיית IP מהדור הישן עלולה להפוך לבור הוצאות ללא תחתית ואילו כאשר יש לכם מרכזיית ענן לעסקים אתם יודעים בדיוק כמה אתם משלמים על השירות וכל ההתנהלות היא קלה, נוחה ומהירה. עסקים המבצעים שיקול של החזר השקעה בסופו של דבר בוחרים במרכזיית ענן לעסק.
מרכזיות ענן לעסקים – הערך המוסף
לכולנו ברור שמרכזיות IP בענן מספקות חיסכון ויעילות לעסק, אבל אולי כדאי לדבר על התכונות המתקדמות שלהן, תכונות מהן העסק מפיק ערך מוסף ויכולות מאוד להתאים לחברה המנהלת פעילות מבוזרת בארץ ובחו“ל. להלן כמה דוגמאות לתכונות המתקדמות אשר עשויות לעניין אתכם, כמובן שמדובר ברשימה חלקית בלבד.
שיחות פנים חינם – רישום לשירות של מרכזיית ענן לעסקים מאפשר לכם ליהנות משיחות פנים חינם; כלומר כל השיחות המתבצעות בין השלוחות של החברה הן חינם. אם לחברה יש משרדים/מפעלים/חנויות בתל אביב, אילת, ברלין או ניו יורק ניתן לבצע שיחות טלפון חינם בין השלוחות אפילו שהן במקומות רחוקים. זוהי פונקציה החוסכת לכם הרבה מאוד כסף.
האזנות שקטות – אם החברה שלכם מחזיקה מוקד שירות לקוחות זהו פיצ‘ר מאוד שימושי. מנהל יכול להאזין לשיחה המתבצעת בין נציג שירות לבין לקוח מבלי שהלקוח ידע שהמנהל נמצא על הקו. כך המנהל יכול להדריך ולעזור לנציג השירות.
שיחות ועידה – כאשר החברה מנהלת פעילות על פני לוקיישנים שונים ישנה חשיבות גדולה לתקשורת בין המנהלים. באמצעות מרכזיית ענן לעסקים ניתן בקלות לקיים שיחות ועידה.
מספר טלפון מקומי – בעזרת מרכזיות IP בענן תוכלו להקצות ללקוחות שלכם מספר טלפון מקומי, בארץ ובחו“ל. כך הלקוחות יוכלו לנהל אתכם תקשורת בקלות ובזול כאילו הייתם עסק מקומי בחו“ל.
לסיכום, אם פתיחת נציגות בחו“ל עומדת על הפרק, פנו לנציגי השירות שלנו אשר יסבירו לכם בהרחבה על היתרונות של מרכזיות ענן לעסקים וכיצד הן יכולות לתרום לפיתוח העסק שלכם והצלחתו.