למה לעבור לתקשורת IP

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

במחצית השנייה של המאה התשע עשרה הובנו שני עקרונות מדעיים אשר הביאו בסופו של דבר להמצאת הטלפון. העיקרון הראשון היה היכולת להפוך רטט מתכתי לתנודות חשמליות והעיקרון השני הוא ההבנה שזרם חשמלי יוצר שדה מגנטי. מאז המצאת הטלפונים חלו תמורות אדירות בתחום והטכנולוגיות השתנו ללא היכר. הטכנולוגיות המיושנות של המרכזיות האנלוגיות כבר מיצו את כל יכולתן והעולם מחבק באהבה את טכנולוגיות ה IP ומרכזיות IP בענן אשר מעניקות לנו יכולות מתקדמות אשר יכולות לענות על צורכי התקשורת של היום בעולם העסקים. מרכזיות IP לעסקים הן העתיד והן צפויות להחליף את כל מערכות התקשורת הישנות. לפעמים קשה להאמין איזו דרך ארוכה עשינו מהמרכזיות הראשונות שאפילו לא היו אוטומטיות ועד למרכזיות ה IP והעבודה באמצעות הענן.

טכנולוגיית ה VoiP הביאה לנו איכות גבוהה של שיחות ויכולות מתקדמות אשר מגדירות מחדש את המושג טלפון ותקשורת. מערכות הטלפון האנלוגיות, למרות מוגבלותן, תרמו רבות להתפתחות העסקים והעולם שבו אנו חיים. זוהי הייתה תחילה של מהפכת התקשורת והגלובליזציה. אפשרויות תקשורת חדשות נפתחו בפנינו ולמדנו להפיק מהן המיטב. וכאשר אנו חושבים על ההישגים המדהימים שאליהם הגענו, למרות מוגבלות הטלפוניה הישנה, לאן נגיע עכשיו עם מרכזיות ה IP בענן?

ברצוננו לתת לכם הפעם כמה סיבות טובות, אם עדיין לא השתכנעתם, מדוע לעבור לטלפוניית IP. אך לפני זה אולי כדאי להסביר, לפחות באופן כללי, על הטכנולוגיה אשר מאפשרת לנו את כל פלאי התקשורת. ובכן, תקשורת IP לקיום שיחות טלפון משתמשת בטכנולוגיה הנקראת VoiP (Voice Over IP). בעזרת טכנולוגיה זו, כאשר אנו מבצעים שיחת טלפון, הקול שלנו מקודד למידע דיגיטלי המועבר מנקודת המוצא לנקודת היעד באמצעות תשתיות האינטרנט. לכאורה אין כאן בשורה שמפילה אותנו מהכיסא, אך האמת שבעזרת היכולת להעביר שיחות בצורה דיגיטלית, ניתן גם להשתמש בהם בצורה חכמה יותר וכך לקבל את כל הפיצ’רים המתקדמים של מרכזיות IP בענן.

5 סיבות מדוע לעבור למרכזיות IP

אם לאחר כל המילים הגדולות עדיין לא הצלחתם להבין מדוע לעבור למרכזיות IP, הרשו לנו לתת לכם את חמשת הטיעונים המרכזיים, וזאת מבלי לרדת לעומק היכולות של טלפוניית IP.

  1. עלות תועלת – מכיוון שעיקר השימוש של מרכזיות IP הוא בעולם העסקים, כאן המחשבה היא על עלות מול תועלת. המנהלים רוצים שתדברו איתם במונחים של החזר השקעה ROI. מהבחינה הזו של עלות מול תועלת ישנו יתרון גדול לטלפוניית IP ומרכזיית IP לעסקים. המערכת מביאה תועלת אדירה ביחס לעלות. את חלקה ניתן למדוד בקלות על פי גובה החיסכון וחלקה השני כבר קשור לתועלת שתפיקו ממנו. מכיוון שהמערכת מבוססת על רשת האינטרנט, ישנה ירידה רבת היקף בעלות השיחות. שיחות מקומיות, כמו גם שיחות בינלאומיות מתבצעות בעלות שיחה מינימלית. היכולת לנהל תקשורת זולה בהיקף גדול מורידה בצורה דרסטית את הוצאות העסק ובארגונים גדולים זה יכול להצטבר לסכומים גבוהים.
  2. תקשורת אלחוטית – כולנו שמענו על WIFI וכולנו יודעים שחיבור לאינטרנט כבר מזמן אינו דרוש כבלי רשת, אך מה זה בכלל קשור למרכזיות IP בענן? העובדה שמערכות אלו עובדות בעזרת טכנולוגית אינטרנט אלחוטית הופכת את ההתקנה לפשוטה יותר ואת השימוש לנוח יותר. אין צורך להכין תשתיות כבלים לנקודות הקצה של מרכזיית IP בענן, ניתן להשתמש בטלפונים אלחוטיים.
  3. איכות השיחה – במרכזיות אנלוגיות לעתים אנו מרגישים איכות נמוכה של הקול המועבר בשיחה, בעיקר כאשר מדובר בשיחות ליעדים רחוקים. שימוש בטכנולוגיות VOIP, כפי שנעשה במרכזיות IP מאפשר איכות שיחה גבוהה יותר למשתמשים. הקול מקודד למידע דיגיטלי המשודר על גבי תשתיות האינטרנט עד אשר הוא מגיע ליעדו בצורה שלמה ושם מקודד שוב, הפעם ממידע דיגיטלי לקול.
  4. אינטגרציה עם אפליקציות – בזכות השימוש בטכנולוגיות האינטרנט, קל לנו מאוד לעשות אינטגרציה עם יישומי אינטרנט אחרים – ישנם אפליקציות רבות אשר יכולות לעבוד באינטגרציה עם מרכזיית IP בענן. היכולת להשתמש במרכזיות בשילוב עם מערכות CRM; אפליקציות מסרים מיידיים ויישומים שונים להעלאת הפרודוקטיביות בעבודה, היא יתרון ענק. יכולת האינטגרציה עם אפליקציות רשת מאפשרת להפיק יותר מהמרכזיות ולהפוך תהליכים רבים ליותר פשוטים.
  5. מערכות ניתנות לשדרוג – השימוש בפלטפורמות מבוססות IP מאפשר ליהנות משדרוגים של טכנולוגיות עתידיות בקלי קלות. רוב השדרוגים הם ברמת התכנה ולא ברמת החומרה והם נעשים בקלות, אלו אשר משתמשים בשירות של מרכזיות IP בענן מקבלים את השדרוגים כחלק מהשירות והדבר אינו דורש השקעות נוספות או התעסקות מצד הלקוח.

מרכזיות IP או מרכזיות ענן

אחרי שהבנתם את חמשת היתרונות של מרכזיות IP ועליכם לקבל את ההחלטה האם תרצו להתקין מרכזיית IP אצלכם בעסק או להעדיף את השירות של מרכזיות IP בענן, אז מה בעצם כדאי? מנהלים רבים מתלבטים האם להתקין מרכזייה פיזית בעסק או להשתמש בשירותי טלפוניה בענן. אין הרבה סיבות מדוע להתקין מרכזייה פיזית אצלכם בעסק, הדבר רק מייקר לכם את העלויות ולא מעניק לכם שום יכולות שלא תוכלו לקבל בשירותי הענן.

כאשר אתם מתקינים מרכזיית IP אצלכם בעסק, עליכם לשאת בעלויות הרכישה של המערכת; עלויות ההתקנה; תחזוקה שוטפת ותשלום עבור רישיונות. זה יוצא יותר יקר מאשר מרכזיות IP בענן. ולא רק שזה יותר יקר, זה גם יוצר לכם הרבה בעיות. כל תקלה במערכת תשבית לכם את הטלפוניה; כל צורך בשדרוג יוצר לכם עלויות נוספות וגם משבית את המערכת; תזקקו להחזיק כוח אדם מיוחד למטרה זו… בקיצור מי בכלל צריך מרכזייה פיזית בעסק. העולם כולו עובר לשירותים בענן ומרכזיות פיזיות המותקנות בבית העסק צפויות להיעלם מהעולם.

אם אתם רוצים ליהנות משירותי תקשורת מתקדמים, זמינים, זולים ואיכותיים, עליכם לבחור במרכזיות אי פי בענן.

המעבר לתקשורת בענן

אם החלטתם על מרכזיות IP בענן, עשיתם את ההחלטה הנכונה. זוהי הדרך הטובה ביותר לספק לעסק שלכם תקשורת אמינה, רציפה, בעלת שרידות גבוהה ויכולות מתקדמות אשר משנות את כללי המשחק ונותנות לכם יתרון בשוק.

המעבר למרכזיות IP בענן הוא דבר פשוט ביותר וזאת בניגוד למרכזיות IP המותקנות בעסק. כל מה שנדרש מכם הוא לוודא שהעסק נהנה משירות אינטרנט מהיר. איכות נמוכה של חיבור האינטרנט תפגע באיכות השיחות ולכן חשוב חיבור מהיר. אלו הם עניינים טכניים חשובים אך פשוטים למדי.

הדבר השני שיש להתכונן אליו הוא שינוי חוקי המשחק. מהרגע שיש לכם מרכזיית IP בענן, תוכלו ליהנות ממבחר שירותים מתקדמים אשר מעניקים לעסק שלכם יכולות המשנות את חוקי המשחק ומחזקות את מעמדו מול המתחרים. כדאי לכם להעמיק ולהכיר את כל הפונקציות השונות, כל אחת מהן טומנת בחובה פוטנציאל לשיפור השירות, שיפור היעילות והפחתת העלויות.

אולי יעניין אותך גם

כללי

מערכת לשליחת SMS

על מנת להצליח בעולם העסקים עלינו תמיד להיות צעד אחד קדימה לפני כל המתחרים, בעיקר כאשר זה נוגע לתקשורת מול הלקוחות. תקשורת מול הלקוחות חשובה

קרא עוד »
מרכזיות לעסקים

היתרונות של מנהל תיקי לקוחות

חברתנו מתמחה בפתרונות תקשורת לעסקים. פתרונות תקשורת מודרניים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לאפשר לעסקים להתנהל ביעילות גבוהה יותר, ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים המרחיבות

קרא עוד »
הגיע הזמן להתקדם
הגיע הזמן לשינוי בעסק,
התקדם לשירותים שלנו ותוכל להנות משירותים מתקדמים תוך כדי חסכון בהוצאות!
ועכשיו הצעה מיוחדת עבורך:
דילוג לתוכן