מרכזיית IP בענן

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

כל עסק פועל תחת אותה התחרות המאפיינת את השוק. על מנת להתמודד עם אותה התחרות יש לחתור להשגת יתרון על פני המתחרים. על העסק לחפש את כל הדרכים באמצעותם הוא יכול להשיג יתרון על פני המתחרים – הפחתת עלויות היא צעד בדרך להשגת היתרון; הגדלת היעילות של התפקוד הארגוני היא עוד צעד בדרך ליתרון תחרותי; הרחבת היכולות הארגוניות באמצעות אימוץ טכנולוגיות חדשות זהו עוד צעד בדרך להשגת יתרון תחרותי מול המתחרים. הפעם, מתוך נקודת המבט של השגת יתרון תחרותי, נדבר על מרכזיות IP בענן.

מרכזיות IP בענן הן אמצעי אשר יכול להביא לעסק יעילות, חיסכון וערך מוסף באמצעות פונקציות מתקדמות המרחיבות את מעגל היכולות של העסק. מרכזיות IP בענן הן פתרון המתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד, הן אפילו יכולות להיות הכלי שיסייע להפוך עסק קטן לגדול. ולא רק עסקים, כל ארגון ואפילו משרדי ממשלה, יכולים להפיק תועלת חשובה ממרכזיית אי פי בענן.

אז מהן בעצם מרכזיות ענן; מה ההבדל בין מרכזיות בענן למרכזיות IP רגילות; מהי טכנולוגית ה VOIP שבהן המרכזיות משתמשות וכמובן השאלה הכי חשובה, אילו תועלת ניתן להפיק מהן.

מהפכת ה IP

מרכזיות IP עושות שימוש בטכנולוגיית ה VoIP (Voice Over IP). זוהי אותה הטכנולוגיה המשמשת אותנו להעברת מידע באינטרנט, כאשר כאן המידע הדיגיטלי הוא בעצם שיחות הטלפון. מערכות הטלפוניה השונות עבדו בשיטת מיתוג מעגלי ואילו היום מרכזיות IP עושות שימוש ב PACKET SWITCHING (מיתוג מנות). שיטת תקשורת זו הולכת ודוחקת את המיתוג המעגלי ומשתלטת על עולם התקשורת.

יתרון חשוב של טכנולוגית VoIP הוא היכולת להתבסס על תשתיות האינטרנט הקיימות ולחסוך בהוצאה על תשתיות. מבחינה טכנית, לצורך ביצוע שיחת טלפון, המערכת מקודדת את הדיבור לצורה דיגיטלית ומעבירה אותו בעזרת תשתיות האינטרנט כמו כל מידע דיגיטלי אחר.

טכנולוגיית ה VoIP היא מאפיין מרכזי של מרכזיות IP  ומרכזיות IP בענן, אך כפי שמיד נבין למערכות תקשורת אלו ישנן יכולות רבות ומתקדמות וטכנולוגיית VOIP היא אינה פרט טכני שולי, היא מה שמאפשר את היכולות המתקדמות.

הענן המסתורי – מרכזיית IP או מרכזייה בענן

מושג הענן מלווה אותנו כבר שנים רבות, לא רק בהקשר של מרכזיות IP. היום ישנם שירותים רבים הניתנים בענן, אך למרות זאת אנשים רבים אינם מבינים מהו אותו ענן מסתורי. ובכן אותו הענן הוא בסך הכל שרת אינטרנט אותו אנו מכנים ענן. הקונספט של הענן מתייחס בדרך כלל לריכוז שירותים בשרת ולא בנקודת הקצה. למשל, אם יש לכם ארגון עם עשרות מחשבים העושים שימוש בתוכנה מסוימת; במקום להתקינה על עשרות מחשבים, תוכלו להתקינה על השרת ולאפשר לכל נקודות הקצה להשתמש בתכנה כאפליקציית ווב. לדבר ישנם יתרונות רבים בניהול ותחזוקה והוא מאפשר להפחית את העלויות. מרכזיות IP בענן עובדות על אותו העיקרון.

עכשיו כאשר הבנו מהי הטכנולוגיה אשר עומדת מאחורי מרכזיות IP, בואו נבין נקודה נוספת – מהו ההבדל בין מרכזיות IP רגילות לבין מרכזיות IP בענן.

מבחינה טכנולוגית מדובר באותו הדבר ושני הסוגים של המרכזיות יכולים להעניק לכם את אותן היכולות המתקדמות, אך קיים הבדל מהותי אשר בגללו עסקים רבים בוחרים במרכזיות ענן ולא מרכזיות IP רגילות. מרכזיות IP דורשות שימוש בטכנולוגיה יקרה. אך לא רק הטכנולוגיה עולה לכם כסף; כאשר המרכזייה מותקנת בעסק עליכם להחזיק צוות טכני יקר אשר ידאג לתחזק ולנהל את המערכת ובמקביל להשקיע בשדרוגים תקופתיים. מרכזיית IP בענן משנה את התמונה ופשוטו כמשמעו מוציאה מהעסק את הציוד הפיזי והאחריות על הטיפול בו. במקום לנהל ולתחזק מרכזייה עצמאית אתם מקבלים את כל השירותים והיתרונות של מרכזיית IP במודל של שירות בענן. השרתים והציוד הפיזי נמצאים אצל ספק השירות. שיטת עבודה זו מורידה לכם את העלויות ואת ההתעסקויות, אך מאפשרת לכם ליהנות מהשירותים המתקדמים. תחזוקה, גיבוי, שדרוג, אלו הם דברים שלא צריכים לעניין אתכם במרכזיות ענן. בדברים החשובים האלו מטפל ספק השירות והם אינם משפיעים על מבנה העלויות שלכם או על זמינות השירות. זהו יתרון גדול מאוד עבור העסק ויש כאן חיסכון אדיר בעלויות המערכת.

מרכזיות ענן לארגונים גדולים וקטנים

מרכזיות IP בענן מתאימות לכל סוגי הארגונים, קטנים וגדולים. זה לא דבר מובן מאליו, רק לפני כמה שנים כאשר לא היו לנו מרכזיות ענן, מי שרצה ליהנות משירותי טלפוניה מתקדמים נאלץ להשקיע הון תועפות, הוצאה שרק עסקים גדולים יכולים לעמוד בה. היום שירותי הענן הם פתרון מועדף על כל עסק, בכל גודל. ארגון גדול, מרובה סניפים, יכול להשתמש במרכזיות ענן על מנת לנהל את כל התקשורת הארגונית בצורה יעילה ונוחה אשר חוסכת לו כסף רב והופכת את המרחקים בין הסניפים לחסרי משמעות. ארגונים קטנים יכולים לזכות בפתרונות תקשורת “כמו של הגדולים” וליהנות מגמישות מרבית מבלי להיגרר להוצאות גדולות.

התכונות המתקדמות של מרכזיות ענן

אם קראתם עד כאן, בוודאי הבנתם שמרכזיות IP בענן מאפשרות חיסכון ויעילות בעסק, אבל עכשיו הגיע הזמן לדבר על הדברים האמתיים שאתם רוצים לשמוע – מה תכלס אפשר לעשות עם מרכזיות IP בענן, אילו פונקציות יש בהן אשר יכולות לעזור לעסק להתנהל יותר טוב?

ניתוב שיחות – שימוש במרכזיית IP בענן מאפשר לכם לבצע בקלות ניתוב שיחות. ניתן להעביר שיחות בין שלוחות הארגון, כמו למשל כאשר לקוח מתקשר לעסק פקיד/ת הקבלה יכולים להעביר את השיחה אל המחלקה המתאימה. אך ניתוב שיחות יכול להתבצע גם בצורה אוטומטית, למשל ניתוב על פי שעת השיחה (למשל שיחה בלילה תופנה למוקד חירום או לתא קולי). כמו כן כאשר עובד נמצא מחוץ למשרד ניתן לנתב את השיחות הנכנסות למספר השלוחה שלו אל הטלפון הנייד או שלוחה של עובד אחר המשמש כממלא מקום;  ניתוב לפי קוד זיהוי, כפי שמקובל בבנקים וחברות אשראי…

כפי שהבנתם מערכת ניתוב שיחות היא אחת התכונות החשובות של מרכזיית IP והיא מעניקה הרבה תועלת לעסק.

הקלטת שיחות – ישנן סיבות רבות מדוע עסק ירצה להקליט את השיחות. למשל מקובל מאוד במוקדי שירות לקוחות להקליט את השיחות לצורך תהליך למידה ושיפור השירות. כמו כן הקלטת השיחה יכולה לשמש בתור כלי ליישוב מחלוקות בין הארגון לבין הלקוח. ניתן לבצע הקלטת שיחות אוטומטית או ידנית; לשמור את השיחות ולנהל ארכיון שיחות מוקלטות בקלי קלות.

עבודה מרחוק – בארגונים רבים ישנים אנשי שטח המשתמשים בטלפונים סלולריים, דבר אשר עשוי לייקר את עלויות התקשורת. בעזרת מרכזיות IP ניתן לחבר את הטלפונים לשלוחות ולהוזיל את עלויות התקשורת לאנשי השטח.

ניהול תורים ושיחות – בעזרת מרכזיית ענן ניתן ליישם ניהול חכם של תורים, דבר אשר יכול לשפר בצורה דרמטית את מוקד שירות הלקוחות. ניתן ליידע את המתקשר על מיקומו בתור, זמן ההמתנה הצפוי, ולבצע חלוקה חכמה של שיחות לשלוחות. ניתן לתכנת את זרימת השיחות בדרכים מתקדמות כמו לוחות זמנים קלנדריים, שעות העבודה, זיהו מספר המתקשר וכו’.

שליחה וקבלת פקסים – בעזרת מרכזיית IP  בענן ניתן בקלות לקבל את הפקסים הנכנסים בתור קובץ PDF לדואר האלקטרוני. באופן דומה ניתן לשלוח פקס מכל תכנת מייל. הדבר מאפשר לכם להגיב לפקסים בקלות ואף להפחית את השימוש בנייר.

ממשק שליטה נוח – חיבור לשירות של מרכזיית IP בענן מעניק לכם ממשק שליטה מוח אליו ניתן להתחבר באמצעות אתר האינטרנט ודרכו לבצע פעולות אדמיניסטרציה של המערכת, כמו הכנסת אנשי קשר, הקצאת שלוחות, ניתוח נתונים וכו’.

אולי יעניין אותך גם

מערכת לשליחת SMS
כללי

מערכת לשליחת SMS

על מנת להצליח בעולם העסקים עלינו תמיד להיות צעד אחד קדימה לפני כל המתחרים, בעיקר כאשר זה נוגע לתקשורת מול הלקוחות. תקשורת מול הלקוחות חשובה

קרא עוד »
מרכזיות לעסקים

היתרונות של מנהל תיקי לקוחות

חברתנו מתמחה בפתרונות תקשורת לעסקים. פתרונות תקשורת מודרניים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לאפשר לעסקים להתנהל ביעילות גבוהה יותר, ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים המרחיבות

קרא עוד »
הגיע הזמן להתקדם
הגיע הזמן לשינוי בעסק,
התקדם לשירותים שלנו ותוכל להנות משירותים מתקדמים תוך כדי חסכון בהוצאות!
ועכשיו הצעה מיוחדת עבורך:
דילוג לתוכן